Haber

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, Kahramanmaraş’ta düzenlenen koordinasyon toplantısına katıldı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Depremde yıkılan şehirlerimizi alt ve üst yapısıyla daha ihtişamlı, daha dayanıklı ve daha ferah bir şekilde inşa ediyoruz.” söz konusu.

Bazı temaslarda bulunmak üzere Kahramanmaraş’a gelen Bakan Uraloğlu, Vali Ömer Faruk Coşkun’u ziyaret ederek erdem defterini imzaladı. Uraloğlu, valilikte Vali Coşkun ile bir süre basına kapalı görüştü.

Daha sonra Büyükşehir Belediyesi’ne transfer olan Uraloğlu, burada 6 Şubat’ta düzenlenen “İl Koordinasyon Toplantısı” öncesi yaptığı konuşmada dünyada eşi benzeri görülmemiş bir felaketle karşı karşıya kaldığını hatırlattı.

Uraloğlu, 11 ilde büyük yıkıma neden olan ve 14 milyon kişiyi doğrudan etkileyen depremin ilk gününden bu yana bölgede olduklarını belirterek, her geçen gün güçlenerek çalışmalarını titizlikle sürdürdüklerini ifade etti.

Uraloğlu, hasarlı binaların yıkımı ve molozların kaldırılması konusunda çalışmalarını sürdürürken mevcut süreçte altyapı ve inşaat çalışmalarını da yürüttüklerini belirterek, bu dönemde çok değerli çalışmalara imza attıklarını ve büyük başarılara imza attıklarını vurguladı. Kahramanmaraş başta olmak üzere depremden etkilenen 11 ilde aralıklar kapatıldı.

Uraloğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın liderliğinde milletin güvenine layık olmak için çalıştıklarını belirterek, şunları kaydetti:

“Yalnızca ülkemizin değil, insanlık tarihinin en yıkıcı felaketlerinden birini yaşadık. Depremlerin ardından halkın iradesini aşan birçok mağduriyetle karşılaştık. Ancak ilk günden bu yana büyük işler başardık. AFAD ile uyum içinde, devlet ve milletle el ele vererek çalışır.O dönemde hükümetimizin tek gündemi depremlerdi.Sarplardan sonra 2 milyon 500 bin mağduru önce çadırlara, sonra konteynırlara, yurtlara, pansiyonlar ve oteller.Ayrıca 330 binden fazla aileye kiralık taban sağladık.Toplamda 3 milyon mağdura geçici barınma sağladık.Altyapısı, okul, sağlık ocağı, mescit, oyun parkları gibi sosyal tesisleri ile bugün 325 konteyner kente 178 bin 350 konteyner kurduk. 574 binin üzerinde insanı konteynerlerde ağırlıyoruz ve her ailenin mutfak giderlerini karşılıyoruz.”

Uraloğlu, TOKİ ile depremzedeler için kalıcı konutlar yaptıklarını hatırlatarak, şöyle devam etti:

“Depremde yıkılan şehirlerimizi alt ve üst yapısıyla daha ihtişamlı, daha güçlü, daha ferah bir biçimde inşa ediyoruz. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak depremin ilk anından itibaren çok değerli işler yaptık. Kesilen ulaşım yollarının sürekli açık tutulması ve temasın kesilmemesi için sahada her zaman görev başındayız.Depremin olduğu ilk günden itibaren bölgeden tahliye edilmesi ve gönderilen yardımların nakledilmesi için Bakanlığımızın tüm birimleri ile çok kritik çalışmalar yürüttük. Yerli ve yabancı arama kurtarma ekipleri ile hayati yardım malzemelerini bölgeye taşırken, araçların dönüşünde bölgeyi terk etmek isteyen afetzedelerimize de yardımcı olduk.1 milyondan fazla vatandaşımızı ücretsiz tahliye ettik. afet bölgesindeki 9 havalimanına 11 bin 630 iç sınır, 1620 dış hat olmak üzere toplam 13 bin 250 seferle 15 bin 582 ton yardım malzemesi ve binlerce işçi taşıdık. . 645 bin 518 depremzedeyi uçaklarla tahliye ettik. . Demiryollarında 404 yolcu treni ile 100 binin üzerinde depremzedeyi inançlı illere ulaştırdık. 64 yük treni ve 965 vagon ile bölgeye yardım malzemesi ulaştırdık. Ayrıca deprem bölgesinde çalışan iş makineleri, ambulans gibi araçlara da 60 bin tonun üzerinde akaryakıt taşıdı. Yeniden Taşıma Hizmetleri Genel Müdürlüğümüz 27 milyon TL bedelle 4 bin 500 adet akaryakıt kartı dağıttı. Yine 17 gemi ile bölgeye 519 yardım, 403 iş makinesi ve 909 işçi ulaştırdık. 1450 vatandaşımız deniz yoluyla tahliye edildi. Balıkçı teknelerimizle Samandağ’a 39 sefer yaptık, yardım getirdik. 425 adet taşınabilir baz istasyonu, 3 bin 500’e yakın jeneratör ve 2 bin işçi göndererek iletişimin sürekliliğini sağladık.”

O dönemde Karayolları Genel Müdürü olarak depremin ilk saatlerinde bölgeye geldiklerini hatırlatan Uraloğlu, halkın iradesini aşan pek çok sorunla karşılaştıklarını ancak halkı bir an bile yalnız bırakmadıklarını ifade etti. her şeye katlanarak an.

Uraloğlu, Mersin-Adana-Osmaniye-Narlı, Toprakkale-İskenderun, Köprüağzı-Kahramanmaraş, Malatya-Elazığ hatları gibi 1204 kilometrelik demiryolu hattı bulunduğunu ve hızla bakım onarım çalışmalarına başladıklarını bildirdi.

“69 bin kilometrelik yol ağımızın 9 bin 176 kilometresi deprem bölgesindeydi ve 184 kilometresinin etkilenip değerli boyutta hasar gördüğünü gördük. Ekiplerimiz bu yollara hızla müdahale ederek, olduğu yerlerde alternatif ulaşım koridorlarını trafiğe açtı. müdahale etmek mümkün olmadı.Karayollarında yaklaşık 4.500 işçi ve 3.500 makine ve teçhizatla bölgedeydik.Önce ulaşımı sağladık, ardından moloz kaldırma çalışmasına başladık.Kahramanmaraş’ta depremden 79 kilometrelik yol bölümü etkilendi. İlk andan itibaren gruplarımızı buraya yönlendirdik.Yaklaşımdaki yerleşim yerlerine müdahale ederek gerekli bakım ve onarım çalışmalarını gerçekleştirdik.Ardından yolu denetimli olarak trafiğe açtık.Kalıcı onarım için ihaleye çıkma çalışmalarımız devam ediyor. tünellerde çalışıyor.”

Kahramanmaraş’ta Yatırımlar

Bakan Uraloğlu, Kahramanmaraş’ın ulaşım ve haberleşme altyapısını eskisinden daha iyi duruma getireceklerine işaret ederek, şöyle devam etti:

“Kahramanmaraş’ın ulaşım ve haberleşme altyapısına son 21 yılda 39 milyar lira yatırım yaptık. 2003’te 72 kilometre olan bölünmüş yol uzunluğunu 364 kilometreye çıkardık. 65 BSK yolu vardı, 279 kilometreye çıkardık. yakında Pazarcık Çevre Yolu İnşaat Sahamızda da çalışmaları inceleyeceğiz.Narlı-Pazarcık Devlet Yolu, Doğu Akdeniz’i Elazığ ve Malatya üzerinden Doğu Anadolu, Karadeniz ve İran’a bağlayan güzergah üzerinde yer alması bakımından da değerlidir.Halen hizmet vermektedir. asfalt bölünmüş yol olarak ve 3,5 kilometre tek yol olarak sathi kaplamalı.Yolumuzu bitümlü sıcak karışım kaplama ile yapıyoruz.2 kilometre Pazarcık şehir geçişinde ve 2.5 kilometre Ulubahçe’de olmak üzere toplam 4.5 kilometreyi tamamladık. Proje kapsamında ayrıca 10,5 kilometre uzunluğundaki Pazarcık Çevre Yolu da bulunuyor.Böylece projenin toplam uzunluğu yaklaşık 55,5 kilometreye ulaşıyor. Pazarcık şehir merkezinden geçen şehirlerin ortasındaki trafiğin şehir dışına çıkarılması sağlanarak trafik yoğunluğunun ve kazaların önüne geçilmesi amaçlanıyor. Ayrıca yolun devlet yoluna bağlantı noktalarında yapılacak olan 81 metrelik 2 farklı kot kavşağı ile trafiğe devlet yolunda sadık katılım sağlanacaktır.

Toplantı basına kapalı devam ediyor.

haberhalfeti.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu