Haber

Cumhurbaşkanlığı Bağlantı Başkanlığı geçen haftaki Dezenformasyon Bültenini paylaştı

Bültende, “İstanbul’da yapılan metro hatları hakkında dezenformasyon”, “15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nün eski adı ‘Atatürk Köprüsü’dür”, “Karadeniz’de doğalgaz keşfine yabancı şirket karıştı”, “TÜİK verilerinde manipülasyon”, “DMO depolarında seçim malzemeleri bulundurmak hukuka aykırıdır”, “2021’de BOTAŞ Yönetim Kurulu üyeleri için 148 milyon TL harcandı”, “Uçaklar kimyasal püskürtüyor”argümanlarını içeren çeşitli başlıklar altındaki haberler

İSTANBUL’A HANGİ BELEDİYE BAŞKANI KAÇ METRO İNŞA ETMİŞTİR?

Bazı sosyal medya hesaplarından paylaşılan ve basında yer alan haberlerin konusu olan bültende, ” İstanbul’da geçmişten günümüze kim kaç metro inşa etti?” başlıklı grafiklerin dezenformasyon içerdiği belirtilirken, şu ifadelere yer verildi:

“1984 yılından bu yana İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı’nın isimleri tarafından yaptırılan metro hatlarının yıllık ortalama kilometre sayısı hakkında yanıltıcı bilgiler içeren çizelgede yer alan rakamlar gerçeklerle örtüşmemektedir. kilometre (yıllık ortalama 1.62 kilometre) metro sınırı 1989-1994 ortalarında misyonerlik yapan Nurettin Sözen döneminde 5 yılda toplam 12 kilometre (yıllık ortalama 2.40 kilometre) metro hattı yapıldı.1994 yılı ortalarında İBB Başkanlığı- 1998 Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Recep Tayyip Erdoğan döneminde 4,5 yılda 12 kilometre (yıllık ortalama 2,67 kilometre) metro sınırı yapıldı.) metro sınır inşaatı gerçekleştirildi.

2004-2017 ortalarında başkan olan merhum Kadir Topbaş döneminde 13,5 yılda 142,88 kilometre (yıllık ortalama 10,58 km) metro sınırı yapıldı. Görevi devralan Mevlüt Uysal, 5.13 kilometrelik (yılda 3.42 kilometre) metro sınır inşaatını 1.5 yılda tamamladı. 2019 yılında İBB başkanlığı koltuğuna oturan Ekrem İmamoğlu’nun 3,5 yıllık döneminde 7,24 kilometre (yıllık ortalama 2,07 kilometre) metro hattı yapıldı.

15 TEMMUZ ŞEHİTLER KÖPRÜSÜNÜN ADI ATATÜRK KÖPRÜSÜ OLDUĞU İDDİASI

İY Parti STK İlişkileri Genel Başkan Yardımcısı Mehmet Aslan’ın “15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nün adının Atatürk Köprüsü olduğu” bildirildiği haber bülteninde, 11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün 29 Mayıs 2013 tarihli “İlk Köprünün Türkiye Cumhuriyeti olduğu, Türkiye’nin kurucusu Atatürk’ün adını taşıdığı iddia edildiği kayıtlara geçmiştir.

Karayolları Genel Müdürlüğü, “Boğaz Köprüsü Projesi Bilgilendirme”belgede en başından beri köprünün adı “İstanbul boğazı”Bültende bunun böyle olduğunun açıkça görüldüğü belirtildi:

“Ayrıca TRT’nin açılış ve yapım süreçlerine ilişkin arşiv görüntülerinde köprünün adı yine ‘Boğaz’ olarak geçiyor. 30 Ekim 1973 saat 11:00 Töreni basına yansıdı.Yayın kuruluşlarının köprüden ‘Boğaz Asma Köprüsü’ olarak söz ettiği belirlendi.15 Temmuz hain darbe girişimi sırasında 34 vatandaşımız, 2 vatandaşımız. Boğaziçi Köprüsü’nde polis memuru şehit oldu, köprü ’15 Temmuz Şehitler Köprüsü’ olarak değiştirildi.

KARADENİZ’DE DOĞAL GAZ KEŞFİ İLE İLGİLİ “YABANCI ŞİRKET” İDDİASI

Karadeniz’de doğal gaz arama faaliyetleri ve keşif duyuruları ile ilgili bazı yayın organlarında, “yabancı şirket”İddiaların gerçeği yansıtmadığı vurgulanan bültende şu ifadelere yer verildi:

“Akçakoca doğal gaz sahası, 1995 yılında imzalanan ortaklık anlaşması ile yüzde 51’i TPAO’ya, yüzde 49’u Arco’ya ait olan petrol arama/işletme ruhsatına tabidir. Sığ deniz alanı olan bu sahada keşif 7 kilometre uzaklıkta, 2004 yılında gerçekleştirilmiştir. Bu ruhsatta hisselerin yüzde 49’una sahip olan yatırımcı şirketin hisselerinin devri ile şimdiki sahibi Park Place Enerji Türkiye Limited Şirketi, adı Trilyon Enerji Şirketi olan Park Place Enerji Türkiye Limited Şirketi’dir. Adı Savda’da anılan, Kanada’da halka açık bir şirket olup, Park Place Energy Turkey Limited Company’ye aittir Rezervleri 710 milyar metreküp olarak kamuya açıklanan AR/TPO/KD/C26,C27,D26,D27 numaralı ruhsat sahaları, ülkemizin Karadeniz Münhasır Ekonomik Bölgesi’nde yer alan Sakarya Gaz Sahası ve çevresinde, kıyıdan 175 kilometre açıkta bulunmaktadır.

Bu projenin yatırım ve üretiminde herhangi bir ortak firma yer almamakta olup, ruhsat ve rezervlerin yüzde 100’ü TPAO’ya aittir. Akçakoca Gaz Sahası ise ARI/TPO-PPE/4877 numaralı ruhsat sahası içerisinde 2004 yılında kıyıdan 7,5 kilometre uzaklıkta ve 70 metre derinlikte keşfedilmiş bir alandır. Birbirinden 185 kilometre uzaklıkta bulunan Sakarya Gaz Sahası ile Akçakoca Gaz Sahası arasında rastgele bir temas söz konusu değildir.

TÜİK VERİLERİNE İLİŞKİN MANİPÜLASYONLAR

Farklı kurumlar tarafından paylaşılan Tüketici Fiyat Endeksi ( TÜFE) verileri birlikte paylaşarak ” doğruluk karşılaştırmasıManipülatif bir yaklaşım olduğu belirtilen bültende, Türkiye İstatistik Kurumu ( TÜİK), AB İstatistik Ofisi tarafından üretilen istatistikler ( Eurostat) ve diğer ilgili uluslararası kuruluşlar kullanılarak belirlenen yöntemler, tanımlar ve kavramlar.

Bültende, bu kavram ve usuller ile bunların uygulanmasına ilişkin sonuçların en detaylı düzeyde kamuoyu ile paylaşıldığı, ayrıca yerli ve yabancı kurum ve kuruluşlardaki uzmanların değerlendirmelerine açık olduğu belirtilerek, dikkat çekildi. TÜİK bu alanda dünyanın en şeffaf kurumları arasında yer almaktadır.

30479 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 4 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi Bülteninde, “Bilimsel ve Teknik Özerklik”Türkiye İstatistik Kurumu başlığı altında yer alan 599. maddede ise TÜİK’in ürettiği istatistiklere hiçbir merci ve makamın doğrudan veya dolaylı olarak müdahale edemeyeceğinin açıkça belirtildiği vurgulanmıştır.

Bültende şunlar kaydedildi:

“TÜİK tarafından 2022 yılı prestijiyle TÜFE kapsamında 409 konu ve 904 konu türü için her ay yaklaşık 560 bin 392 fiyat derleniyor. TÜİK fiyat endeksi 2003 yılını baz alıyor ve TÜİK her yıl konu sepetini güncelliyor. tüketim anketi) endeksi 1995 yılına dayanmaktadır. İTO’nun perakende fiyat hareketlerinin bir göstergesi olan Geçindirici Ücret Endeksi’nin hesaplanması sadece İstanbul’u kapsamaktadır.

TÜİK resmi internet sitesinde 4 Ekim 2021 tarihi itibarıyla personel sayısının 3 bin 896 kişi olduğu ve bu personelin yüzde 34’ünün merkez teşkilatında, yüzde 66’sının ise veri toplamadan sorumlu taşra teşkilatında istihdam edildiği belirtiliyor. . Enflasyon Araştırma Grubu ( ENAG ) 7 kişilik çalışma grubu ile web sitesi üzerinden istatistik üreten bağımsız bir kuruluştur. Ancak açıkladıkları sayısal verilerin herhangi bir ulusal veya uluslararası kuruluş tarafından denetlenmesi söz konusu değildir. ENAG’ın resmi internet sitesinde ‘Burada yer alan fiyatlar, bilgiler ve bilgilerin tam ve doğru olduğu garanti edilemez ve söz konusu içerik haber verilmeksizin kaldırılabilir veya değiştirilebilir. Aksi belirtilmedikçe, burada yer alan bilgiler ENAGrup’un enflasyon hesaplama yöntem ve metodolojisine ve diğer kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bir istatistik kurumunda bulunması gereken ilkeler bir yana, her yönden şeffaf ve denetlenebilir olan TÜİK bilgileri,’ Paylaştığımız veriler için kefil değiliz‘Ofis’ mantığıyla hareket eden bir ‘ofis’ bilgisi ile bir ‘ofis’ bilgisini karşılaştırmak, mantıktan ve bilimsellikten uzak bir yaklaşım biçimidir.

İDDİA: “SEÇİM MALZEMELERİNİN DMO MAĞAZALARINDA SAKLANMASI YASA DIŞIDIR”

CHP İstanbul Milletvekili Özgür Karabat, “YSK’nın kendi depoları olmasına rağmen seçimde kullanılacak malzemelerin DMO depolarında saklanması hukuka aykırıdır” İddianın gerçeği yansıtmadığının belirtildiği tebliğde, Anayasa’nın 79’uncu maddesi ile seçimin idaresi ve dürüstlüğüne ilişkin tüm işlemlerin başından sonuna kadar bir düzen içinde yürütülmesi ve yaptırılması öngörülüyor. seçim konuları ile ilgili her türlü yolsuzluk, şikayet ve itirazları incelemek ve seçim sırasında ve sonrasında kesin karar vermek. ve Yüksek Seçim Kurulu’na ( YSK) not edildi.

Bültende, YSK nezdinde mal ve hizmet alımları ile üretim işlerinin Kamu İhale Kanunu kararları çerçevesinde mevzuata uygun olarak yapıldığı ve Sayıştay denetimine tabi olduğu, yasanın seçim malzemelerinin DMO aracılığıyla satın alınmasını mümkün kıldığı.

Bültende, seçim malzemelerinin DMO üzerinden alınmasına ilişkin formülün mevzuata uygun olarak yıllardır devam ettiği ve bu uygulamada herhangi bir değişikliğe gidilmediği belirtilirken, şu ifadelere yer verildi:

“İhtiyaç halinde toplanması planlanan seçim malzemeleri, seçmen sayısı, kanuna göre önümüzdeki yıllarda yapılacak seçimler, erken seçim olasılığı gibi unsurlar dikkate alınarak YSK’nın yetkili birimlerince hesaplanıyor. , siyasi parti kurultayları ile oda ve borsa seçimleri yine YSK ve siyasi partinin inisiyatifindedir.Üst Kurul kararları doğrultusunda alınan hisse senetlerinde hazırlanan filigranlı kağıtlar kullanılır. seçime katılacak siyasi parti, bağımsız aday ve seçmen sayıları dikkate alınarak gerekli hesaplamalar yapıldıktan sonra oy pusulaları ve oy zarflarının üretilmesi.

Seçim malzemelerini koruyacak yeterli depo bulunmadığı için YSK, seçim malzemelerini güvenilir depolama tesisleri ile DMO depolarında korumakta, depoların güvenliği ise emniyet ve jandarma teşkilatı tarafından sağlanmaktadır. Seçim malzemelerinin DMO depolarında muhafaza edilmesi konusu mevzuata uygun olarak yıllardır yapılan ve yeni bir uygulama olmayan bir uygulamadır.

“BOTAŞ YÖNETİM KURULU ÜYELERİ 2021 YILINDA 148 MİLYON TL HARCAYDI” İDDİASI

Bazı medyada, “Altı kişiden oluşan BOTAŞ, sayıları açıklanmayan yönetim kurulu üyeleri ve dış denetçiler için 2021 yılında 148 milyon 644 bin lira harcama yaptı. 2020 yılında yapılan harcama ise 56 milyon 948 bin lira oldu”İddiasının doğru olmadığı belirtilen bültende şu ifadelere yer verildi:

“BOTAŞ, yönetim kurulu üyeleri ve denetçilere 2020 yılı için 56 milyon 948 bin lira değil 56 bin 948 lira, 2021 yılı için 148 milyon 644 bin lira değil 148 bin 644 lira ödeme yaptı. Sayıştay tarafından hazırlanan Kontrol Raporu, ‘BOTAŞ’a göre, Sayıştay Kontrol Raporu’nda yer alan ‘Personel Sayısı ve Harcamaları’nda yer alan rakamların hatalı yazıldığı Sayıştay Denetim ekibi tarafından doğrulandı.

11 Nisan 2020 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan 2393 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı’nın 4. maddesinin 2. fıkrası kapsamında BOTAŞ Yönetim Kurulu üyelerine ücret ödemesi yapılmakta olup, ödeme aşağıdaki hükümlere tabi değildir: bu kararda belirlenen fiyat.

İDDİA: “UÇAKLAR KİMYASAL PÜSKÜRTÜYOR”

Bazı sosyal medya hesaplarında paylaşılan bültende, ” Uçaklar kimyasal püskürtüyorİddianın gerçeği yansıtmadığı belirtildi.

uçakların arkasında oluşan ve ” kuyruk izi” olarak bilinen izin uçaklardan çıkan sıcak egzoz gazından kaynaklandığı” hatırlatılan bültende, Uçaklar yaklaşık 25-30 bin feet yükseklikte uçuyor ve bu seviyedeki hava sıcaklığı eksi 50 derece civarında. Uçaktan çıkan egzoz gazı çevreye göre daha sıcaktır ve bu nedenle soğuk havalarda ağırlaşır. Kısaca kuyruk izi, uçaktan çıkan sıcak egzoz gazının soğuk havayla karışarak arkasında bir ağırlık oluşması veya uçağın hızlı geçmesi sonucu basıncın düşmesi sonucu oluşur. Kuyruk izine bir süre dikkatlice bakıldığında kısa sürede kaybolduğu veya yatay olarak dağıldığı görülür. Bu izlerin oluşabilmesi için havada yüksek bağıl nem ve belirli bir sıcaklığın olması gerekir.‘ yer aldı.

haber-altinordu.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu